Första stapplande inlägg

Så detta är en blogg…

Jag undrar just vad jag ska skriva om här, det är inte riktigt beslutat eftersom detta är delvis en uppgift från skolan så känns det inte som om jag har en direkt plan eller idé om vad jag ska skriva. Detta blir min blogg test så får vi se om jag tycker det är kul eller om det blir som med min “analoga” dagbok mycket sporadiskt om något alls. Känner mig inte så kreativ för tillfället eftersom jag mosade ut allt detta när jag höll på med en annan studieuppgift nämligen att skapa ett skivomslag.

Jag hoppas att jag kan skriva något mera vettigt framöver men det finns en risk att det aldrig kommer att bli något vettigt, helt enkelt för att jag är en hopplös “stream of conciousness” skribent som inspirerats av sådana lättlästa personer som James Joyce och kanske framför allt Marcel Proust. Jag vet inte om jag är stolt eller irriterad över det faktumet. Känner mig inte så häftig direkt men det gör jag å andra sidan aldrig. “Forever the odd one!”

Jag ska avsluta med ett citat (visserligen på engelska) som jag funnit mycket tröst i. Det här citatet väcker ett hopp inom mig att trots att jag är kvinna så finns det mer än skönhet som räknas (om denna känsla beror på genus konstruktion eller andra händelser låter jag vara osagt).

“Let us leave pretty women to men devoid of imagination.” Marcel Proust

 

Author: skunkpirat

Current occupation is student in Gothenburg Sweden. At the moment I'm finishing my second thesis. My main subject is Literature, but I have dabbled with other subjects like gender studies, e-book creation and media studies, creative writing. I love to write, it's my dream and my therapy I try to remain actively writing as best I can. Not in any particular genres, just whatever feels interesting. At the moment my Dollhouse Blog based on my Asian Ball Jointed Doll characters takes up most of my blogging time.

3 thoughts on “Första stapplande inlägg”

Leave a Reply

