Det var oväntat

Idag så blev jag mer eller mindre chockad. Men först vill jag bara säga att det var väldigt kul och komma iväg på ett litteratur seminarium igen, jag har hunnit börja sakna det lite grann. Jag hade behövt sätta mig in i materialet lite bättre men det var ändå väldigt intressant. Skön känsla att få gå på ett högre seminarium som inte är direkt kopplat tills en studier men ändå är något som man kan ha nytta av på många sätt i sina studier. Dagens seminarium handlade om Thomas Götselius  bok “Själens medium”.

http://webappo.web.sh.se/C1256E5B0040AD9B/0/0CB80DD36F2A21A9C125755C004D0061

Hur kul det än må vara med seminarium så var dagens höjdpunkt för mig att få tillbaka min sista litteraturtenta på A- kursen och få veta att jag för första gången i mitt liv fått max betyg i något ämne. Hur häftigt är inte det? Känns som en seger för mig och samtidigt lite underligt. Skulle jag vara bra på någonting? Det känns faktiskt ganska främmande. Min målsättning var att klara mina tentor inte att få bra betyg. Det är oväntat men inte ovälkomment. “YAY!”

Måste skänka ett tack till mina inspirerande och utvecklande lärare på Södertörns Litt.vetenskap!

Jag trivs med litteraturvetenskapen och jag hoppas att jag kan fortsätta den positiva trenden både inom ämnet och inom mina IT ämenen som ingår i Kultur och IT programmet som jag går.

Wow jag kan få bra betyg jag också… =)

 

 

 

Author: skunkpirat

Current occupation is student in Gothenburg Sweden. At the moment I'm finishing my second thesis. My main subject is Literature, but I have dabbled with other subjects like gender studies, e-book creation and media studies, creative writing. I love to write, it's my dream and my therapy I try to remain actively writing as best I can. Not in any particular genres, just whatever feels interesting. At the moment my Dollhouse Blog based on my Asian Ball Jointed Doll characters takes up most of my blogging time.

3 thoughts on “Det var oväntat”

Leave a Reply

